Welkom bij de Notice me Senpai~ Roleplay Guide: Alliance Namen Guide. Elk ras in World of Warcraft heeft een eigen achtergrond en cultuur, en daardoor ook eigen naamtradities.Hoewel het in RP niet verplicht is om je aan deze naamtradities te houden, laat het wel zien dat je bekend bent met de lore en het laat je character makkelijker in de setting passen. Al met al geeft het een betere eerste indruk aan andere Rpers. In deze guide zullen we de Alliance rassen en hun naamregels doornemen.

Inhoud:

Humans:

De Humans zijn een ras met vele invloeden en een brede achtergrond. Hierdoor zijn er niet echt vaste naamtradities te vinden bij de Humans. Voor de voornaam kun je dus veel vrijheid gebruiken, maar je kan je altijd laten inspireren door bijvoorbeeld namen die men rond de middeleeuwen gebruikte. De achternaam kan op je op het beroep van je character baseren, of op de plek waar je character woont. Een eigen achternaam verzinnen kan natuurlijk ook. Als je character van adel is dan kun je voor je voornaam het beste een lange naam kiezen, liefst met een tweede naam erbij, met een deftige achternaam.

human01-full

Dwarves:

De voornamen van Dwarves hebben vaak harde klanken en klinken vaak een beetje Noors of Scandinavisch. Je zou er ook voor kunnen kiezen om ter inspiratie naar Schotse of Ierse namen te kijken. De achternaam van de Dwarves is vrijwel altijd de naam van de clan waar ze toe behoren, maar soms krijgen ze een nieuwe achternaam als ze een heroische daad hebben verricht.

De achternamen van de Bronzebeard Dwarves zijn vaak gebaseerd op beroepen (bierbrouwer, smid, etc.), hebben te maken met de bergen, zijn afkomstig van het uiterlijk, of zijn gerelateerd aan gevechten.
De Wildhammer Dwarves daarentegen hebben vaak een verwijzing naar de natuur in hun achternaam.
De Dark Iron Dwarves  hebben een achternaam die naar duisternis of vuur verwijst.
Dwarf achternamen zijn bijna altijd samengesteld uit 2 woorden (bijvoorbeeld: Stormpike, Bronzebeard).

dwarf

Gnomes:

De voornamen van de gnomes zijn vaak redelijk kort en klinken vaak redelijk grappig/speels. Aangezien Gnomes een lange geschiedenis als engineers hebben komen er ook vaak mechanische elementen in hun namen voor. Hun achternamen hebben vaak te maken met grote daden van een (voor) ouder, en als de Gnome zelf een grote daad heeft verricht krijgt deze een nieuwe achternaam. Als inspiratie voor achternamen kun je denken aan mechanische onderdelen, geluiden die een machine maakt. Deze achternamen zijn ook vaak uit 2 woorden samengesteld (Fizzlebang, Mekkatorque, Manastorm).

gnome

Night Elves:

Night Elf voornamen hebben veel zachte klanken en zijn meestal 2 tot 4 lettergrepen. De letters J, X en Z komen er niet vaak in voor, tenzij het om een Night Elf gaat die voor de Sundering is geboren. Night Elf achternamen hebben vaak te maken met de natuur of met hun goden (Elune). De achternamen zijn vaak samengesteld uit 2 woorden (Ravencrest, Shadowsong).

nightelf

Draenei:

Draenei namen hebben veel dubbele klinkers (aa, uu, ii), hoewel ae, ai en ea minder vaak voorkomt. Al met al zijn het namen die erg buitenaards klinken, wat natuurlijk ook logisch is gezien het feit dat Draenei ook Aliens zijn. Oost-Europese namen zijn een goede inspiratiebron en kunnen met behulp van dubbele klinkers vaak goed omgezet worden naar een Draenei naam. Draenei zijn een van de weinige rassen die geen achternaam hebben; in plaats van een achternaam kiezen ze er vaak voor om bij hun voornaam en titel genoemd te worden. Een Draenei shaman zou bijvoorbeeld Stormcaller … heten.

draenei

Worgen:

Worgen waren oorsponkelijk Humans, en dit is terug te zien in hun namen. Ze hebben vaak oud-Engelse voor- en achternamen. In Gilneas was een sterke aanwezigheid van adel en of je Worgen tot de adel behoort of niet is ook van grote invloed op de achternaam. Worgen die tot de adel behoren zijn mogelijk lid van een van de volgende families, en het kan gebeuren dat zij diens naam dragen:

  • Arnes
  • Atherton
  • Bottomtooth
  • Buckley
  • Chesterhill
  • Darkwalker
  • Derrington
  • Hammond
  • Hayward
  • Moller
  • Murray
  • Oxworth
  • Spellwalker
  • Sykes
  • Walthorn
  • Whitewall

Deze achternamen komen allemaal voor bij NPC’s in Gilneas, dus als je ervoor kiest om een van deze namen te gebruiken raden we aan om goed te kijken welke NPCs tot je (verre) familie behoren. Een andere optie is zelf een house name voor je edel worgen te verzinnen. Wat de voornaam van Worgen van adel betreft zijn Victoriaanse namen een goede inspiratie.
Let op: houd er rekening mee dat het spelen van een character van adel moeite kost om goed te doen, en dat hier niet te licht over gedacht moet worden.

Naast families van adel waren er in Gilneas ook kleinere families die gewoon simpele beroepen uitoefenden. Als je Worgen tot zo’n kleine familie behoort kun je beter geen naam kiezen die in de lijst hierboven staat. De tips voor achternamen zijn in dat geval vrijwel gelijk aan die van Humans: je kan je achternaam baseren op je beroep of er zelf een bedenken. Sommige Worgen hebben voor een nieuwe achternaam gekozen die beter bij hun beestachtige kant past nadat ze vervloek zijn geworden.

worgen 2

Pandaren:

Pandaria bevat vele elementen uit Chinese, Japanse en Koreaanse cultuur dus het is geen verassing dat de namen van de meeste Pandaren onder invloed zijn van dezelfde culturen (met name de Chinese). Als tip voor een Pandaren voornaam wordt daarom aangeraden om naar en lijst met Chinese/Japanse/Koreaanse namen te kijken ter inspiratie, zodat je een beetje een idee hebt wat voor soort klanken er hierin voorkomen. De achternaam van een Pandaren is vrijwel altijd in het Engels, en is vaak gebaseerd op het familiebedrijf, de natuur, of op spiritualiteit. Vaak bestaat de achternaam uit 2 woorden. (Stormstout).

Pandaren Monk

nicknames:

Indien je veel moeite hebt om een goede naam voor je character te bedenken kan je natuurlijk ook ervoor kiezen om een nickname te gebruiken. Zorg hierbij dat je nickname goed bij je character past en dat je een goede reden hebt waarom je character deze nickname draagt.